De Keukenbouwer

Familiebedrijf de Keukenbouwer is een vaste waarde als het gaat om de zoektocht naar een nieuwe keuken. Jaarlijks plaatsen ze zo'n 850 keukens en ze hebben verschillende filialen, verspreid over Vlaanderen.

Gloednieuw concept

De Keukenbouwer wilde enerzijds graag de naamsbekendheid doen stijgen en zich anderzijds onderscheiden van andere keukenfabrikanten. Bullet Point bedacht daarom een gloednieuw concept, waaronder ook een duidelijke USP, met meer uitstraling.

Hun uitstekende dienstverlening werd de basis voor het definiëren van hun kerncompetentie of USP. Daaruit groeide de slogan: 'Wij maken het je graag gemakkelijk', die in het nieuwe concept de hoofdrol speelt.

De corporate identity werd in functie van het nieuwe concept licht herwerkt en vervolgens stippelden we een campagne uit die de nieuwe USP op de voorgrond zet. De nodige campagnebeelden werden gemaakt alsook een radiospot in samenwerking met RayGun. Om het geheel nog extra kracht bij te zetten, werden verschillende persona's bedacht en geïntegreerd die de potentiële doelgroep voorstellen.

MAANDELIJKSE FOLDER

Wellicht ontvang jij, net als het merendeel van de bevolking, de folders van De Keukenbouwer in de bus. Als dat het geval is, heb je wellicht ook hun grondige make-over opgemerkt? Vergis ik me? Dan moet je zeker eens bladeren in de eerstvolgende folder die in jouw bus belandt. Het verschil met de oude blaadjes merk je meteen. Ze ogen rustiger en staan (naast keukens) vol met interessante weetjes en gericht advies. Er is meer overzicht en meer content, kortom: een folder met meerwaarde.

Ook de vestigingen in Roeselare en Waregem ondergingen een heuse restyling. Dat zie je zo vanbuiten. Aan jou om binnen eens te gaan piepen. Logisch toch?